Nº I

SAINETS DE RES
Poesia anònima, popular i col·lectiva 



Nº I, gener 2023




IMG-4629.png

 

 

 

Em dic Sainet i soc de Res de tota la vida. Des que tinc ús de raó que sempre he existit. Tinc barba de vell, però soc tan ingenu que no m'acabo de fer gran. Porto gorra per tapar-me la vergonya, no tinc braços perquè no tinc res a fer, i tinc un peu per no ensopegar amb l'altre. A falta de tronc i aparell digestiu, puc viure de l’aire. Vaig a saltirons per places i carrers buscant els comentaris casuals que feu, i amb les meves orelles grans i afilades capto el símbol, la metàfora o la meravella que contenen. Aquí els teniu, us torno gratis el que gratis em doneu. Per això no tinc ànim de lucre ni crec en drets d’autor.
Si t'està bé així, i vols compartir per a propers números expressions poètiques que sentis pel carrer, envia-me-les a sainetsderes@gmail.com.

Altres números de Sainets de Res: XIIIXIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.



18


Voluntària d’Intermón Oxfam i vianant:

- Hola bon dia

- Adéu que vagi bé

Òstia moment Pizarnik no?

Sí ha sigut bastant merda

La comunicació humana…



Monterols amb plaça Prim, 14-4-22.




17


Una porta vella amb dos panys un damunt de l’altre

Quin serà el bo? 

Tothom deu fer el de dalt

I segur que en el fons és el de baix



Porta Sotoca, Plaça Sant Pere, 14-4-22




16


No és una aixeta 

perquè no dic mai aixeta

jo sempre dic grifu

però tampoc és un grifu

Què és?



Plaça Sant Pere, 14-4-22




15


que no sigui del pal va

vaig a crear del no res 

jo tot sol


que surti així 

del joc entre naltros

amb el que hi ha



Parc Sant Jordi




14


una dona que porta a sa mare en cadira de rodes

m’ha mirat un moment amb un somriure

com si estigués tota completa dins seu

ha posat la boca de lluç 

ha mogut els ulls una mica

i ha tirat endavant amb sa mare paralítica


això ha succeït perquè no ens hem dit res

si haguéssim parlat s’hauria trencat

quan parles tothom t’interpreta a la seva manera

i allà et destrueixen

a vegades callar és la millor forma de subsistir

d’habitar sencer dins d’un mateix



Plaça de Sant Pere, 14-4-22

 


 

13


teixir fils entre dins i fora

i caminar per la corda fluixa
no quedar-se atrapats a fora
no deixar-se caure al buit


teixir fils entre dins i fora
lo altre ens faria mal 
tenim massa tendència cap a dins 
i necessitem aquest contrapunt



Parc Sant Jordi, 14-4-22




12


no cal que sigui literari

no cal que tingui estil

només cal que sigui així

tal com és



Plaça Mercadal, 14-4-22




11


Regires la motxilla mentre miro dues turistes fent fotos a la Prioral.

Treus un grapat de pedretes diminutes i me’n dons una a la mà.

- Abans que parlàvem d’obertura, mira-la de prop i digue’m si això no és obertura.

Ric de plenitud i me la miro:

- Que real no? Està aquí com que no pinta res, trenca amb tot, s’imposa a tot.

- Sí, estava tan malament que vaig anar a la platja i les vaig agafar com si m’hi anés la vida.

I aquí estan, són instruments d’obertura de butxaca.



Plaça de Sant Pere, 14-4-22.




10


Senyora d’esquena 

sortint del seu portal per anar a llençar la brossa

I aquesta què

la incloem dins del concepte de bellesa?

Per què no? Tota la bellesa del món

no tenim per què rebutjar una part i apreciar l’altra

La bellesa és inclusiva

I ella sabrà mai que ens ha inspirat aquest poema? 

Què fem li diem?

Imagina’t que vas a llençar la brossa 

i et venen dos penjats com tu i com jo 

i et diuen que hola que gràcies

que els has inspirat el concepte de bellesa inclusiva 

i que vagi molt bé

Diries de res?



Carrer del vent, 14-4-22




9


Quan vas per anar a un lloc 

vas amb orelleres a la teva

Però quan vas per no anar enlloc 

llavors sí que veus les coses

Mira

Uns pantalons blancs doblegats al llindar de la finestra

La forma rectangular del balcó de l’hotel et parla

La lletjor només és una mirada dèbil



Raval Martí Folguera, 14-4-22.




8

 

secció transversal d’edifici mig enderrocat

forats de biga, silueta d’escales, barana flotant, 

rajoles blanques, paper de paret amb sanefes 

solar descampat abandonat ple d’herbes

tanca de l’empresa constructora

banc per pujar drets i mirar rere la tanca gratis

i pensar gratis



Raval Robuster, 14-4-22






7


un solar descampat és una obra d’art total

realitza un ideal i t’ensenya la regla per assolir-lo 

l’ideal és la conjunció entre el món humà i la natura

la regla per assolir-lo és quedar-se quiet i deixar-se fer



Raval Robuster, 14-4-22

 

 


6


com n’hi direm d’aquests llocs salvatges 

que trenquen el continu de la ciutat? 

són transparents com una criatura pensativa 

que no sap que l’estem mirant


així és com una constructora treballa per la utopia 

la ciutat és un continu que s'esquerda sol

i si no ho aprofites quan es trenca per aquí

has d’esperar que es trenqui per allà



Raval Robuster, 14-4-22




5

diràs que no tenen ritme
que no hi ha idea central
que no tenen desenvolupament
ni tècnica ni estil 
ni tampoc profunditat
i no saps quanta raó tens
ni quant ens ha costat



4


Com fer-ho per mantenir la rebel·lia?

Cal sortir de la quadrícula,

anar a l’obert i portar-lo a casa.

Els descampats,

els descampats són els jardins de la revolta!



Parc Sant Jordi, 14-4-22




3

necessites palaus per captar la bellesa de les pedres?

no volem ser arquitectes

només recollim pedretes de la platja i te les ensenyem



Plaça Sant Pere




2


T’agraden els nostres poemes?

Poemes poemes... Sainets d’aquests vostros.



Barcelona, Palau de la Música Catalana




1


Ai Reus Reus, què seria de tu sense la u, eh? Què seria?



Reus, Avinguda de Tarragona.




Altres números de Sainets de Res: XIIIXIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nº XVII

Nº XVI

Nº VI