Nº VII

SAINETS DE RES

Brossa poètica 

anònima, popular i col·lectiva


Nº VII, JULIOL 2023


T’agraden els nostres poemes?
Poemes poemes... Sainets d’aquests vostros. 
Ai Reus, què seria de tu sense la u, eh? Què seria?



Em dic Sainet i soc de Res de tota la vida. Des que tinc ús de raó que sempre he existit. Tinc molta barba però no m'acabo de fer gran. Porto gorra per tapar-me la vergonya. Em falten braços perquè no tinc res a fer i vaig amb un sol peu per no ensopegar amb l'altre. Visc de l’aire, dels sons, dels comentaris casuals que feu. Els busco a saltirons per places i carrers: soc tot orelles! I aquí els teniu, us torno gratis el que gratis em doneu, sense ànim de lucre ni de fama. 

Si vols compartir per a propers números sainets anònims que sentis pel carrer o que et surtin de forma col·lectiva i casual, envia-les a sainetsderes@gmail.comIndica també el lloc on han sorgit per transformar la percepció dels nostres espais quotidians. 
Altres números de Sainets de Res: IXVIIIVI, V, IV, III, II, I.





30

Abans que parlàvem de la repressió sexual

Veus el rellotge?

Veus la paraula que hi posa a la porta?

Desconstrueix-la

Ser vicios



Bar Obelisco, carrer Batan, 28-6-23.




29

Mira aquest cartell

La mirada d'un nen cap a un gelat

És la mirada

Un objecte de desig

Cartells de gent jove neta i guapa

Qui fa aquesta cara de felicitat quan es veu un cafè?

Cada cop estic més convençut que hem de desintoxicar l'espai públic

Prohibir la propaganda

Per què no fas un sainet d'això?

Perquè no ha passat

Ho estic construint jo amb la meva ment

Bueno

Sí que està passant

Cuidado eh

Està passant

De fet, quan tens un gelat d'un metre i mig al costat

T'acaba sobtant la cosa



Carrer de Bages, 28-6-23.




28


Saps quant he pagat de llum aquest més? 9 euros.

9 euros?

Vai amb llanterna per casa.

Llavors deus haver gastat moltes piles!



Res, juny 2023.




27


Jo conec molts lladres

però lladres bons

venen aquí al bar

jo en conec molts i ells m’ho expliquen

Un lladre quan entra amb un local

sempre mira recte

val o sigui sempre mira recte

I de reüll

veu on estan les càmares

mai mira a la càmara

I a partir d’aquí s’apalanca

se demana un quinto

fa els seus deu minuts per dissimular

tal i qual

mai mira a la càmara

I n’hi ha molts aquí que no els han pillat

Però aquest era un xaval

vale que va entrar

el del mostrador deuria estar allí cobrant o lo que sigui 

se’n va anar directament

saps aquetes figuretes de Depredador Robocop

valen 50 pavos

valen una pasta

I al molt capullo no se li va acudir altra cosa

que abans de fer-ho mirar així a la càmara

Clar

li va gravar tot el careto

I mon germà me’l va ensenyar aquí a casa

total

va anar a fotre la denúncia tot

i evidentment no d’això

va mirar amb una tenda així 

de segona mà 

si hi havien les figures

no recuperarà

Total que em vai discutir amb ell

perquè li vai dir dic mira

Quan em va ensenyar el careto a l’ordinador li vai dir

fote’m un pantallazo i passa-me’l

I li dic

si és aquí a Reus te’l busco i te’l trobo

te juro que te’l trobo

I ara no fem mai res junts des de fa molts anys

apart de que baixes a dinar o a fer una birra sota casa

I agafem un dia al vespre

ens fotem una caputxa i

quan el tingui localitzat li fotem una pallissa amb una cantonada 

i el deixem estampat allí

Ooooh! Que tu

no m’estranya que et fotin òsties pel bar

perquè ets un putu macarra tot ho acabes igual!

Ves a la merda pringao



Plaça Pedrol Rius, 21-6-23.




26


i un dia estava allí sota casa

com sempre al migdia

surto a fumar

i em passa el tio per davant i me diu

Oye déjame un euro que soy de Barcelona

y me he quedao aquí tirao

es pa coger el tren

I li dic ah molt bé 

Ets de Barcelona molt bé fill meu

te vec cada dia passejant per aquí i ets de Barcelona anda tira



Plaça Pedrol Rius, 21-6-23.




25


Estava allí al festival del cole

i el mestre el d’anglès

és el que prepara els balls

perquè també fa teatre musicals i demés

i aquest

aquest mestre

està casat amb un altre noi

i un pare d’allí que és el fuster del poble diu

hi ha dos mestres i llavons tot són noies i dos que són homes

diu mira

només hi ha dos homes ballant

bueno 

un

jo vai fer cling!

diuu 

i tothom allí al voltant volguent dir hehehehe

i ell que torna a dir

no, no n’hi ha dos no, n’hi ha un

i a mi m’anava pujant el sufoco ja 

en plan madre mía te vas a comer lo que no has comido

ja al final ja no vaig poder més dic

Dos

i la gent es va quedar com volguent dir

què diu aquesta

Me ve i me feia a la cara me feia

Un

Un home hi ha

Aquí no hi ha dos homes 

hi ha un home

I jo 

Dos

I tothom callant

I tothom al voltant un silenci al mig de

I al final

No perquè no sé què

va marxar dient que sí que només hi ha un home perquè no sé quantos

Jo allí tota rabiosa 

perquè tothom no havia expressat el seu desacord

Tothom callat com una puta allí



Res, 21-6-23.




24


Un altre noi que també buscaven casa

i diu bueno anirem a veure a Alcover ´

a veure si hi ha alguna cosa

I l’altre

suposadament el fuster aquest diu

A Alcover no hi neu que només hi ha moros

I jo dic

El 50% de la casa meva és moro

Jo no tinc cap problema

O sigui no tinc cap problema en viure

amb els moros

perquè a ca

jo visc amb

jo visc amb un moro

Ai perdona perdona!

Dic no a mi no m’has de perdonar

Si jo te dic lo que hi ha

Osti Osti quina cagada

Dic no perquè m’és igual que ho diguis a l’esquena que al davant

Vull dir tu penses això

Ai perdona

No no que a mi no m’has de perdonar

Diu que això tu i la teva consciència

A mi no m’atabalis [rient]


I resulta que l’altre dia no era el mateix

Jo vai dir és que l’altre dia va fer el mateix amb els marroquins també

Aquest xic és un és un

pocavergonya

un pocavergonya que no accepta 

ni els homosexuals ni els marroquins

I me vai

al cap de dos dies me vai pensar

Osti si no és el mateix

[rialles]



Res, 21-6-23.




23

Vigileu si agafeu l’ascensor

Hi ha un mitjó una mica enfadat!




Res, 16-6-23.




22


"Atrocity exhibition"

una de les cançons perfectes de Joy Division

Les guitarres de 3 tipus

cada una narrant 

una com la cadena d'una màquina

la bateria i la veu 

the way to step inside

Músics però més poetes que músics

Avui pel matí he tingut entrevista 

per a una feina per discapacitats

En acabar li he dit 

que mirés "Els idiotes" de Lars Von Trier

li he donat la mà i he marxat

Pagaven 950 euros nets

i li he preguntat com era que tan poc

si s'estalviava la seguretat social?

És perquè eren idiotes?



Res, 14-6-23.




21


Buf, qué rollo de mañana! Qué mal!

Bueno, peor es lo que le ha pasado a David.

Ah sí, qué le ha pasado?

Que se ha muerto.



12-6-23.




20


La filla diu a la mare

sas com li ha posat al seu fill? 

Li ha posat Iu

I comença a riure com una boja

Jajaja Iu 

això què és aquest nom?

I tu crides al teu fill i-u? 

Això quin nom és?

Llavors la mare 

que deu treballar al registre civil 

diu home diu pues

Pensa que la majoria tots són mohameds

I la meva orella ja va fer així cling!

[rialla]

I quan me diuen això jo penso

Ah mira com el meu sogre

[Rialla]

Claro!

I doncs diu

L’altre dia he enregistrat un que es deia Silvestre

Diu però clar

Quan t’envien

Els pitjors són els marroquins

Tal qual

Els pitjors són els marroquins

El Musta també estava allí sentat eh

El que passa és que ell no sé si ho escoltava 

I no em va dir re i tampoc

Diu perquè te diuen uns noms que no sas ni com escriure’ls

I doncs aquella continuava rient pel nom de Iu

I aquesta dient sobre els noms marroquins que no sé què

I jo anant cridant

Riiiiiiiim!

[Rialla picant la taula]

No no es van girar

I jo els hi volia dir

Dos coses

El meu veí

Tinc dos veïns

Un es diu Iu

I l’altre de l’altra banda també es diu Iu

I el germà d'un Iu es diu Ot

O sigui 

Per una banda

I l’altra

Segona cosa

La meva filla no és marroquina

I es diu Rim

I cada vegada que em truquen d’algun registre

O entitat pública com la teva

ES LA MADRE DE… ???

Em criden com una loca si soy la madre de la Rim M.



Carrer Astorga, 12-6-23.




19


Tinc l’ordinador espatllat

i l’informàtic em vacil·la

Sí perquè li porto l’ordinador i

i no l’acaba d’arreglar 

i quan torno i li dic és que no està arreglat

em diu

buanno buanno no passa ré

És italià

No passa ré

Això questa tarda et trucaré

I per la tarda no em truca

I a l’endemà el truco i diu

sssíiii fallava el teclat

pots veni’l a buscar

estarà bé vine

i el vai a buscar

Encara no’l tinc arreglat

Però després et truco i pots venir

És un ratet

I no em truca

i llavorens així estic

que me vacil·la no?



Parc Sant Jordi, 1-6-23.




18


Dilluns a la Savinosa, un iaio de 70 anys tot despullat, quan jo passava ell deia: "Sí, eso eso, todas! Las autonomías fuera! Que las quiten! Y todas las mujeres con burka!"

Què és la Savinosa?

És aquella platja que vam anar.

Ah la nudista? Em pensava que deies d'un que anava despullat pel carrer.

Bueno, parlava amb dos amics i una amiga que potser era la dona. Tots nus. 

Mmmm...

Home nudista amb dona nudista demana burka i ho relaciona amb les autonomies. Llàstima que no poseu literatura.

Però si això ja és insuperable, no cal literatura!



Res, 11-6-23.




17


Insuperable:



Sant Pere i Sant Pau, juny 2023.




16


Estàvem al CAP

I entra un home sense mascareta amb una nena

Tots dos dalt d'un patinet

En entrar baixen del patinet

I entren així a peu

I el vigilant fa

Por favor patinetes no

Por qué no?

Ve ese cartel? 

Indica que está prohibido entrar en patinete

I el senyor diu

No no

Este cartel indica que no puedes entrar encima del patinete

Como puede ver el dibujo está encima del patinete 

y yo he entrado andando con el patinete al lado

I el vigilant diu 

bueno pero lo tiene que dejar fuera

Sí pa que me lo quiten

No hombre que no te lo van a robar

I l'altre diu qué eres tú? Adivino? Predices el futuro? 

Me lo vigila usted que es el vigilante?

I el vigilant diu 

No mi misión no es vigilar los patinetes aparcados

Mi misión es cumplir la norma de que no se puede entrar en patinete

I el senyor li fa diu

Bueno lo dejo fuera

Pero que sepa que si me lo roban tendrá dos problemas

El robo de mi patinete y la ostia que le voy a meter

Y la mascarilla me la pongo porque me la dan gratis aquí

Però tot això entre insults i renecs

I llavors una altra nena que coneixem

Que és esquizofrènica i tenia mal de cap 

feia com que li venia més mal de cap

I feia aaaa! aaaa! agafant-se el cap

Que era com un altre drama dintre del drama

I el vigilant li fa al senyor

Y qué le pasa a la niña?

O sigui a la seva, no a l’esquizofrènica

Que no lo ve? Va coja

I li fa diu 

Ya pero qué se ha hecho?

Por eso vengo

No lo sé

Va coja

I ha entrat



CAP Sant Pere, 11-6-23.




15


Estic enviant currículums.

No treballaves a l'oficina d'informació de la plaça Prim?

Ja no. Em vaig menjar una pera, em van veure i en estar de prova em van acomiadar. 

Què dius ara!

Era un recinte reduït de 2x2 metres i no et deixaven sortir encara que no aparegués ni Déu. Només per fer veure que neteges el taulell. 6 hores per la tarda esperant i ni una pipa, ni una puta pera per calmar la set. Una pera i quatre churruques puntuals quan no venia ningú.

Osti què et van dir?

Que no encaixava amb el perfil. 



Res, 8-6-23.




14


He enviat el Sainets de Res nº VI a nou persones. 

Ah molt bé.

Una s'ha engrescat i m'ha dit que l'odi es amor desordenat.

I això a què ha vingut?

El què?

Això de l'amor.

Ah, que en parlar-li dels poemes m'ha dit que l'amor és odi desordenat. M'ho ha dit i m'ha fet gràcia.

Però què t'ha dit, que l'amor és odi desordenat o que l'odi és amor desordenat?

Que l'odi és amor desordenat. Ummagumma!



Res, 4-6-23.




13


De valents al cementiri

N’hi ha uns quants

Si busques els tres peus al gat

els trobaràs


Però és que el gat té tres peus!

Lo dels quatre 

s'ho van inventar per fer-ho quadrar


Mmmm... sí, és així.

A part, sona sorprenent, 

d'Escòcia aquest final

(d'Escòcia no volia dir. Sorry).


Per què et disculpes?

És un comentari amb tres peus

I per tant molt apropiat.


Tens raó: d'Escòcia, aquest final. 

Valorarització.

I el títol de Pau el veus bé? 

Se m'ha acudit "pau pintura, càlida i suau, arriba"

Quin et sedueix més?


Pau




12


Vols que t'expliqui l'òstia que em vai fotre?

A mi m'agrada llegir poesia per la nit en la foscor

I vaig sortir a passejar

amb un llibre de Salvat-Papasseit

Feia tant de vent

Que m'havia de posar la caputxa

I de lluny semblava un monjo aparegut

Em vaig ficar per un camí

Que anava a la via del tren

Hi havia uns joves asseguts en rotllana

Fumant porros

parlant en català

i en apropar-me 

alguns es van aixecar

potser per por o prevenció

Jo crec que es van cagar

Imagina't

Una nit de vent en un lloc abandonat 

i en sec apareix un encaputxat amb un llibre a la mà

Qui va amb un llibre avui en dia?

I de nit

Ha de ser xungo per força

I veus que va directe cap a tu

Per tranquil·litzar-los vaig preguntar 

si hi havia un pas cap a l’altra banda de la via

i em van dir que sí que més endavant

Llavors

vaig començar a caminar en aquella direcció pels rails

però estava ple de pedres i em torçava el peu 

Al costat hi havia asfalt gris

però per allí hauria hagut d’esquivar bigues

Més enllà hi havia una franja 

que semblava asfalt negre sense cap obstacle

Una negror que m'atreia

Que em xuclava cap a ella

I vaig pensar ah mira

Per allí

Per allí caminaré la mar de bé

i vaig fer una passa llarga i decidida

Però resulta que no era negra d’asfalt

era negra de buit

no hi havia res

en un metre de profunditat

Res

Sort que aquells nois em van sentir cridar 

i em van ajudar a sortir de la cuneta 

perquè no podia moure ni colze ni cama

Un dels que em portaven es va fixar en el llibre

Ets escriptor? Em va dir

És que a mi m’agradaria escriure

El vaig animar a que ho fes

Fes-ho home fes-ho

però dubto que la meva visió el motivés gaire

I després resulta que dos d'ells

Eren exalumnes de la meva parella

Que em va vindre a buscar amb cotxe

Perquè jo no podia caminar amb el colze dislocat

I em moria de vergonya

Però vaig aprendre

Jo estava obsessionat 

amb les accions que havia de fer

les lluites que havia d’emprendre

Fins i tot m'havia encomanat a la providència

convençut que em posava en situacions difícils

per poder mostrar-me tal com era vertaderament

Però a la cuneta em va quedar clar 

on em portava la via que estava seguint 

i com en podria sortir

Inshallah



Res, 22-12-19.




11


Hospital de Sant Joan, 22-12-19.

Malaltia actual: Hoy sufre caída a una zanja de 1 mt de altura causando traumatismo en codo derecho y rodilla izquierda.

Diagnòstic i procediments: luxación codo posterior. 

Tractament: reducción cerrada mediante método de Parvin en supino bajo sedación. Férula de yeso posterior + cabestrillo. Vendaje compresivo rodilla izquierda.


Hospital de Sant Joan, 23-12-19.

Motiu de consulta: paciente viene por dolores en mano y muñeca con sensación de intensa presión por la férula que porta.

Malaltia actual: férula en flexión de 110° con mano edematosa.

Exploració física a l'ingrés: reconfecciono férula en 90° y alivio sintomático.

Tractament: el pautado controles como pautado.




10


Una mediana, y copa fría.

Ah hoy copa fría? 

Sí, me cobrarás de más? Dame un Aquarius para el crío. ¿Cuánto vale esto?

Uno con ochenta.

Esto también lo cobras? Necesito dinero para jugar a la máquina.

Tu tener dinero.

Si tuviese dinero no iría con los mismos gayumbos de ayer.

Gayumbo?

Calzoncillos.

Tu guarro.

Guarro con dinero pues.



Carrer Joan Bertran, 3-6-23.




9


L'últim dia jo era l'encarregat de les claus que havien d'utilitzar les psiquiatres, infermers i auxiliars, i durant tot el dia se les van estar passant els uns als altres. Venien i em deien: la clau 17 no la tinc jo, la té tal, ja te la tornarà; i jo he agafat la 5, esborra'm la 4. I marxava algú i em deia marxo a casa, té, et torno la clau 12. I jo li deia tens apuntada la 8. Sí, la vuit la té la Marta, li he donat jo i la Lluïsa m'ha donat la 12. I així tot el dia, o sigui que no controlava res.



Brians, 1-6-23.




8


El D. sempre em fa mirar una pantalla de vigilància o un passadís o un interruptor i em pregunta, seriós i desafiant alhora, què veus malament? Eh? Que què veus malament aquí? Fixa-t’hi bé! Em diu amb expressió de pòquer. I no veig res malament, i per a ell és obvi que hi ha alguna cosa que està malament i la tensió augmenta. Veig que es posa nerviós, que s’impacienta, es mossega un repèl diminut de la punta del dit petit i els ulls se li injecten. Està incrèdul i indignat alhora i per primera vegada a la vida m’adono que em sento malament per trobar-ho tot bé. El D. m’ha fet entendre què és la postmodernitat occidental.



Brians, 13-4-23.




7





Carrer de Colldejou, 12-6-23.




6


Ara tinc el cap com un bombo, ja parlarem. Portem molts dies de merda.

Per lo del curro?

I al damunt un fill de puta em va tombar sota casa al bar.

Una altra vegada?

Un del carrer. Es va veure el cafè amb llet d'un veí que estava al lavabo. Jo estava fumant i li vaig dir que allò no era seu. Estava com drogat. Va treure un tros de canonada de la motxilla i em va fotre una bona òstia a les costelles. L'armilla del curro em va amortiguar. A casa no saben res. Un blau i fora. Sort que no em va fotre a la cara.

Òstia, estàs bé? Tens alguna lesió?

No no, un blau. Vaig vomitar el carajillo i ja està. Va marxar corrents i no el vam caçar. Ja sé per on es mou, però ara no tinc ganes de bulles. Si algun dia en tinc ganes ja el pillaré.



Carrer Antoni de Bofarull, 31-5-23.




5


Aquesta és una reunió de veïns. El problema de l’edifici són uns indigents que han pres per costum dormir cada nit al seu portal, el qual els serveix de menjador, cuina, dormitori i lavabo. 

Les denúncies a la guàrdia urbana i a l’ajuntament no havien tingut cap efecte. Després de molts intents i iniciatives infructuoses, discuteixen encara com aconseguir que marxin de la seva entrada i es busquin un altre lloc on dormir. 

Finalment, un veí diu que a casa hi té passamuntanyes i bats de beisbol i bastons, que poden anar la nit que vulguin al seu pis, tapar-se la cara amb els passamuntanyes, agafar els bastons i tot el que calgui i baixar a fer fora els rodamons a cops. 

La meva amiga demana que aquesta proposta no surti reflectida a l’acta de la reunió.




4


L’oriünd anglès que em trobo diu que haurien de fer baixar el Barça a segona divisió, encara que es demostri que unes acusacions que ha rebut són falses. Per què? Perquè ell és partidari d’una teoria que diu que si ho fas bé et dono una òstia. Així entens què passarà si ho fas malament.




3


En una perfumeria:

- Bona tarda, voldria una crema.

- Per la cara?

- No, pagant.




2


Intento obrir una porta. Primer empenyent, després estirant-la cap a mi i després torno a empènyer. Algú que s’acosta per darrera m'ofereix la solució:

És corredera- m’aclareix.

Ah mira, com jo!




1


- Como odio este programa, de verdad que no puedo verlo. Ensucian un plato por una mariconada, una puta mierda. Y vas por ahí y te clavan igual 50 pavos por esta basura. Y se ponen a llorar porque los hechan. Joder, no me estraña. Esto no es un plato.

- Es una delicatessen.

- Sí, pues te la quedas tu. Es una mierda de pájaro metida en un plato. Si viesen las lentejas y los garbanzos que hacía la abuela allí en Asturias… Plato de cuchara nen! Mira aquí, mira qué tapas: boquerones, anchoas, pescaditos, costillas, alitas de pollo, cortezas, pan con jamón, rollitos, mira qué croquetas, y mira este pedazo de tortilla.

- Aquí estamos en Masterchef!

- Que cojones, un chuletón. O unos huevos fritos con patatas. Si ensucias el plato por lo menos lo llenas. De verdad que lo odio.

- Queremos ver los Simpson!

- Eso, pon dibujos animados. Los Simpson o Tom y Jerry. Y pon dos cervezas más que tenemos mucha sed.

- Y una buena tapa para ensuciar el plato.



Carrer Joan Bertran, 27-5-23.



 

1/4 de 0


Sobre Sainets nº VI:

saps allò dels manicomis a les pelis

que es fiquen en rotllana

i cadascú explica lo seu

i no té res a veure l'un amb l'altre 

però tots es queden satisfets amb lo que diuen?



Res, 31-5-23.




2/4 de 0


Sobre Sainets, VI, 24.

Sobre això, sobre aquesta poètica, contra aquesta idea de certs poetes, Gabriel Ferrater n'havia escrit rèpliques molt enraonades.

Sí, és un comentari casual d'algú proper. De fet tots els sainets són fets casuals transcrits tal com van passar. No són poemes creats a consciència. Per això són una refutació d'aquest model de poeta alienat en el seu món literari. Perquè deixen de banda la literatura i eleven les coses concretes a poesia. Les coses sòrdides, ridícules, prosaiques, banals, absurdes... Es poden contemplar poèticament, i això seria una forma de reapropiar-se de la vida quotidiana.

Certament.



Res, 1-6-23.




3/4 de 0



Em vas comentar que els Sainets eren art col·lectiu, oi? Tu quins has escrit?

Sí, som molts, i la gràcia és que sigui anònim. Perquè en realitat no són creacions individuals, són transcripcions de fets que han passat, tal com han passat. Amb el mateix llenguatge, sense aportació subjectiva. O la mínima possible, perquè el fet de triar què retalles del que ha passat ja és una intervenció subjectiva.

[Accent cubà] El derecho de autoría como consepto de propiedá burguesa debe ser superaaada por un consepto de propiedá colectiva comunitaaaria y comunisaaada.

Preciós! 

Vaaamo derribando la traaabas que antaño sometían al pueblo de nuetra paaatria... 

Cultura popular!



Res, 31-5-23.




0

És molt estrany això que feu.

Per què?

Perquè no és la poesia contra la realitat, 

com fan els poetes. 

Ni la realitat contra la poesia, 

com fa la gent grisa i adaptada.

Sinó allò viu i concret 

contra la poesia i contra la realitat.



Res, 12-6-23.




I


No fer-se gran abans d'hora


Com més gran

mes rol ets

Sol solet

grans i granes de raïm. 

Ull grana,

això que t'està passant

a punt d'esclatar...


gatims, 

els penses tu

a punt d'esclatar

lite ral ment

un ensurt

això que madures,

dins d'una gàbia

aixeca un mort,

sense ràbia,

cardio-savia, 

savi pariah.



Res, 4-6-23.



 

II


Tornasol alcohol (de romaní).


filtre

deixeu-lo que es faci el mort

i plasmi les volutes encenalls


ment que se'n va

al vast oceà

deixeu-la que arribi al mig, segurament

torni ben marinada, tornasolada.



Res, 15-6-23.




III


silenci mastegat


pots triar qualsevol

color.

En canvi, les paraules,

cadascuna d'elles implica alguna cosa.

Però per què impliquen?

Ja hi som! -Hi som.

De l'idil·li del silenci mastegat som mos.



Res, 19-6-23.



Tots els números de Sainets de Res

IXVIIIVI, V, IV, III, II, I.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nº XVII

Nº XVI

Nº VI