Nº III

SAINETS DE RES

Poesia anònima, popular i col·lectiva



Nº III, març 2023



T’agraden els nostres poemes?

Poemes poemes... Sainets d’aquests vostros. 

Ai Reus Reus, què seria de tu sense la u, eh? Què seria?

Sainets de Res, I, 1 i 2.



Em dic Sainet i soc de Res de tota la vida. Des que tinc ús de raó que sempre he existit. Tinc molta barba però no m'acabo de fer gran. Porto gorra per tapar-me la vergonya. Em falten braços perquè no tinc res a fer. I vaig amb un sol peu per no ensopegar amb l'altre. A falta d’aparell digestiu, puc viure de l’aire, dels sons, dels comentaris casuals que feu. Vaig a saltirons per places i carrers buscant-los: soc tot orelles! I aquí els teniu, sou una mina. Us torno gratis el que gratis em doneu. Per això no tinc ànim de lucre ni crec en drets d’autor. 


Si vols compartir per a propers números expressions poètiques que sentis pel carrer o que et surtin de forma col·lectiva i casual, envia-me-les a sainetsderes@gmail.comIndica també el lloc on han sorgit. Vincula llocs i poemes per transformar la percepció dels nostres espais quotidians. 


Altres números de Sainets de Res: XIIIXIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.




14


a mi em pregunten com va tot i no tinc res a dir

I en canvi hi ha gent

que t'expliquen unes pel·lícules que flipes

i es fan youtubers

carreguen molt aqueta gent

es posen a gravar-se

i es fan gurús de pacotilla

i donen una importància a les seves merdes espectacular

hi ha una de gent que viu del relat

o sigui que

d’una insignificància

ho converteixen amb una magnificiència

però la gent és

en general

i som

uns mindundis!

[rialla de gos supersònic interestel·lar]



Plaça del Castell




13


Estem discutint a veure quin fa més fred

Si el fred polar o el siberià

Ah els distingiu perfectament oi?

Sí amb emoticons diferents

Un és el de les dents apretades

I l’altre el del gorro tot tapat



Darrera la Fira




12


Tu em vas dir

Són els gossos més ben pentinats del món

Mira com va el nostre

Tu aquí sentat

Agafa el raspall i pentina’l!



La veïna al seu marit. Darrera la Fira.




11


Mira mira lo que fa

La pena que em fa aqueta gosseta

Aqueta gossa necessita que la montin

I el problema és que si la monten la deixaran prenyada

Però espera't que t'explico lo millor

Fa 5 dies que m'està muntant el braç

I ahir a la nit 

amb els panyals posats

Perquè té la regla

Li vaig fregar la carxofa

La vagina

Perquè 

almenys

Tingués la sensació que algú l'estava muntant

I me sap molt de greu

Me sap molt de greu

Perquè és que em sento igual que ella



Mas Carpa




10


Ponme unas almendras mientras este habla 

que si tengo que esperar a que se calle

Tu cómeme la polla

Eh sin faltar eh 

Cómeme la polla

Tu lo que necesitas es amor

No no y también te digo que tu eres gilipollas

Me estrañaba que no faltara al respeto el medio cromo este

Gilipollas

Oye para ya de insultarle

Si yo no estoy insultando a nadie

Hombre le estás llamando gilipollas

Nooo le digo gilipollas en el sentido que es muy bueeeno



Carrer Notari Rull




9


Vas veure el Benidorm Fest ahir?

És allò que qui guanya va a Eurovisió

Tots els grups eren iguals

una cantant disfressada

i 4 o 5 ballarins al voltant fent moviments grotescos

Les ties mig despullades en ple febrer

I els tios ben tapadets

I calculadament poc normatius

Doncs el que va quedar segon

Un altre imitador de Prince

Li van fer les preguntes de sempre

del pal qué sientes

Qué passa por tu cabeza

I el tio

Uah increible

Gracias a toda la gente

Esto es solo el principio tengo muchas ganas

en youtube estoy sólo por debajo de Shakira

Esto es solo el principio

Gracias gracias

I jo el sentia i pensava pobre noi

Està ben embolicat a la teranyina



Parc Sant Jordi




8


Un abric de 1000 euros rebaixat a 600

Sí tio

Com pot valdre 1000 euros un tros de roba?

No ho pots entendre tio

Però si ho han rebaixat a 600 és que ja d'entrada no valia 1000 

Hi ha coses que s'escapen a la teva comprensió



Carrer Llobera




7


Saps què té el del costat?

No

Ja voràs escolta'l

Què diu?

Tuberculosi

Com t'han de ficar al costat d'un que té tuberculosi?

No sé. Mira quin número de box tenim? De què rius?

Box número 13



Hospital Sant Joan




6


Què són aquetes 

caquetes rodonetes de cabreta 

que hi ha damunt del plat? 

Pinyols d'oliva negra



Darrera la Fira











5


Als supermercats Spar vale

Que ho porta una empresa que es diu Fregadís

Pos vai nar allí

al polígon de Tarragona

per una entrevista per

ad-mi-nis-tra-ti-u

que tenia que estar a dins 

en una taula que no em veia ningú

ni cap client ni res

en un zulo

fent feina allí

i total

Es va mirar el meu currículum

havia fet empresarials

i me diu el xaval

ah bueno 

sembla que dons el perfil

i me diu

te treuràs tots els pircings?

Dic no

Diu bueno ja hem acabat

val perfecte

i em va donar la mà

entrevista de

45 segons



Carrer Notari Rull




4


Jo estava a la punta de la barra 

i el tio anava tot posat

em vai demanar una voldam

ell se va demanar una mitjana 

se posa allí al costat:

aaghggghdfndfjl!!!

ens serveixen a la vegada:

aghgghhggvfvdfbj!!! Cuál es la mía?

I li dic

pues mira esta es verde y esta es roja tu sabrás lo que has pedido

buebuebuebhuwebfrbsfjknd,s!!!

bueeno ens separen els veïns

vale no passa res

Vai un moment a pixar

me rento les mans amb sabó

i no hi havia paper

surto i agafo tovallons de la barra

que m’havia quedat una mica de sabonera

i em diu

qué tiene en la mano? [veu ronca]

i li dic pues jabón que me he lavado las manos no te lavas las manos tu o qué?

Ah es que me pensaba que eres un leproso

Mira vai agafar el paper tio me vai llimpiar bé les mans el vai arrugar i li vai fotre dintre la mitjana

i li dic yo me pensaba que tu eres gilipollas

se’m va tirar al damunt i ens van separar

Al cap d’un rato 

quan se va cansar de mi

va amb una de les taules

bueno van ajuntar dues taules

hi havien uns xavals 

però eren jovenets

fent unes cocacoles

una de braves 

jo què sé

no els coneixia de res 

Jo estava allí rallat

ja per acabar

mirant per la finestra

i en sec sento

pum pum pum pum 

i cascos que cauen al terra

me giro 

i el fill de puta aquet

li havia fotut un cop de cap al xaval perquè era homosexual

[ensumada forta de nas]

i allavors sí que el van agafar i el van treure del bar



Plaça Pedrol Rius




3


I al cap d’uns mesos

va vindre amb un company de feina

[ensumada forta de nas]

jo a la punta de la barra amb la voldam per variar

se van fotre un parell de tubos d’aquells

ell veu Maria Brizard com jo

meee

malo

però bueno

[ensumada forta de nas]

el fill de puta té bon gust al menos

és igual

i l’altre company feia un xupito de hierbas 

O jo què sé

se van fotre a les tragaperres

i jo estava també allí a la barra

ughgghhg! [tos rasposa]

i en sec se’n va anar un moment al lavabo

va deixar el tubo a la barra

i va dir

me voy a mear

vigiladme que no me metan drogas dentro

i se’m va quedar mirant

i jo no tenia ganes però si no ho feia reventava

i li dic mira tio 

si tingués drogues no les gastaria en tu fill meu

ueu ueu ueu ueu

una altra vegada separant-nos



Plaça Pedrol Rius




2


Me deia

tu ets un tio que no m’agradaves gens

perquè te veia sempre a la punta de la barra

callat i amb dos rinyoneres

dic aquet fill de puta porta algo al damunt

Em pensava que erets policia o camell o que erets algo raro

[rialla sorda de gos asmàtic]



Plaça Pedrol Rius




1


Te'n recordes del G.?

Aquell morenet primet?

Sí el quinqui de la Sardana

que ara és camell

ara és camell

Però va ser militar i tot

aquest cabró sap pegar

Doncs abans treballava aquí de cambrer.

Un diumenge al vespre

Arribo de currar

mon germà estava a casa

me va dir

ves a fer un parell de voldams que em quedo jo a casa i d’aquí un rato vens

me’n vai allí tio

i afora la terrassa se foten una xusma

que eren dos o tres skins

me’n recordo

un anava amb un gorro dels boixos nois

que és el que després em va agafar el fill de puta

i els altres

hi havien dos que anaven de currantes

de mono

que devien anar empalmats

i bueno i més xusma

se foten a fora 

ajunten taules i diuen

Xupitos! 

De Anís del Mono! 

Y la botella se queda aquí!

Surt el G.

els hi deix la botella

fan xupitos

i comencen a fer escandalera

comencen a fer escandalera

comencen a fer escandalera

a les 20:00 del vespre

Surt el G. i diu eh!

Foteu-vos les botelles que vulgueu però calleu-vos la boca perquè a mi me la pela però els veïns d’aquí dalt trucaran a la policia

i aquells bla bla bla egghfdgdlvkdlkdxvj bla

bla bla bla vdsnvsvnskdjkjsjzdzvk bla

treient merda per la boca

tots els del bar que ningú feia res

en sec s’aixeca un i va a pel G.

I jo com sempre me foto on no m’he de fotre

me va sapiguer greu pel xaval

perquè em queia bé

vai sortir per intermediar

i els hi dic per favor

us està dient teniu les botelles d’anís que volgueu

us foteu els xupitos que volgueu

però parleu normal no feu escandalera que aquí a dalt trucaran a la policia

I ells més escandalera

segona vegada

us ho dic per favor

beveu lo que vulgueu però tios calibreu el volum perquè trucaran a la policia

a la tercera s’aixeca un

tu te callas punki de mierda

Imagina’t

tota la setmana guarra treballant de dilluns a diumenge

portava unes voldams al damunt

se’m va creuar i dic

punki de mierda?

Vamos a ser punki de mierda

De les dos o tres taules 

dos taules que estaven juntes

m’agafo la primera i fai

pum

contra la cristalera

no va reventar eh

fan així apartant-se

i la segona taula els hi fai

pam

i els hi estampo

s’aixequen tots

me ve el dels boixos nois

m’agafa per darrere pel coll

fa pam aquí al genoll

estava quadradot el fill de puta

m’agafa així pel coll

me fa així al genoll i em fot al terra

i quan se m’anaven a tirar al damunt

salta el G.

Me’l treu de sobre

m’agafa pels hombros

me fot una patada al cul cap a dintre el bar 

me tanca amb clau i em deixa a mi a dins

i després se va arreglar ell sol allà a fora



Plaça Pedrol Rius




0


O sigui valtros aneu pels bars 

i us fiqueu a apuntar el que diu la gent?

Bueno sí

O mentre parlem com ara també surten sainets

I quin és el criteri per decidir què és un sainet?

El criteri és

Si a tu t'ha cridat l’atenció

És possible que a un altre també

perquè ningú és únic

Osti apunta això

Ningú és únic

Amb aqueta frase t'has guanyat 8000 milions d'enemics

Bueno no sé quanta gent hi ha al món

Perquè tothom es pensa que és únic

que és l'homo sapiens de veritat

i la resta son homos sapiens 

però menos



I per què no graveu i després trieu?

Perquè la gravadora condiciona

I del que es tracta és de deixar que passi 

sense condicionar

I just quan algo et crida

o brilla

Adonar-se’n

i escriure-ho abans que s’esfumi

Ser conscient del joc mentre es juga



Però si sempre estàs alerta pescant sainets 

llavors no vius

Bueno 

viure vius la major part del temps 

i quan passa algo i t’atures 

perds espontaneïtat 

però guanyes intensitat

t’eleves a un altre nivell

perquè estàs bolcat sobre això únic i irrepetible

sense analitzar ni classificar

llavors potser estàs més viu i tot



I per què anònim?

Perquè tu decideixes el què penses

les idees que et venen

I les coses que dius

O et venen i prou?

Doncs llavors no són teves

Pertanyen a l'ambient

Tu ets un simple transmissor

Per això els sainets són de tots



Plaça del Castell, 3-2-23.




I


Quadrilogia


kamionera era

pollo yo

queja mate

ojo que te cojo



firmado: delirium modern




II


Trilogia


Baba haba

moco como

gracias, vale


Firmado: cretinos creativos y delirium tremens (habuelo)




III


Ciutat X. Carrer X. Bar X. Ple de gent consumint X. Les cares i les converses X de cada dia. 


A la barra X em demano una X. Ja sé que esteu pensant: una pregunta estúpida per una resposta molt lògica. Perquè tantes X?


Doncs perquè els bars estan plens de X: xusma, xupitos, xerraires, xulo-putes, xinos, xipirons, xungos, xitanos, xismosos, xilipolles.


I ara us pregunto jo: com pot ser que X, un factor aplicat a una ciència com les matemàtiques, abundi tant als bars? 


Ja ho sabrem algun dia. 

El dia X


Adeux




IV


Fabulós temps

que tothom gasta com vol 

O com pot.

Fabulós temps

que vols dedicar als altres

amb tot el carinyo del món.

Fabulós temps

que un dia matines

i amb badalls i lleganyes als ulls

els fas un deliciós esmorzar.

I què n’obtens?

Un gratificant gràcies

i el simpàtic emoticono del petó.

Però quan veus que el deliciós esmorzar s’ha quedat sense agafar,

allí tot sol,

embolicat

tot sol tot el matí

esperant

Realment el valor del temps el saben apreciar?

És clar que sí!

Perquè no és el seu temps!



Darrera la Fira



Altres números de Sainets de Res: XIIIXIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nº XVII

Nº XVI

Nº VI