Nº XVIII

 

SAINETS DE RES 

anònims, populars i col·lectius


Nº XVIII, Juny 2024


T'agraden els nostres poemes?
Poemes poemes... Sainets d'aquests vostros.
Ai Reus, què seria de tu sense la u, eh? Què seria?


Em dic Sainet, soc de Res de Tota la Vida.
Des que tinc ús de raó que sempre he existit.
Tinc barba però no m'acabo de fer gran.
Porto una gorra per tapar-me la vergonya.
Em falten braços perquè no tinc res a fer.
Vaig amb un sol peu per a no ensopegar amb l'altre.
Visc de l'aire, de comentaris casuals.
Els busco a saltirons per places, bars, carrers.
Soc tot orelles, tot amor, i aquí els teniu!
Us torno gratis el que gratis em doneu.


SI vols col·laborar, envia els teus sainets a sainetsderes@gmail.com. Indica també el lloc on han sorgit per transformar la percepció dels nostres espais quotidians. 


Altres números de Sainets de Res:

XVIII, XVII XVI, XV, XIV, XIII, XIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.





24

Jo trobo tanta similitud
La persona amb el gos que passeja
Que veig al gos personificat
I a la persona gossificada


Carrer Batan, 25-5-24.




23


Senyora d’uns 60

Asseguda en un banc

Davant del súper

               Bevent a galet

ampolla de fanta gran

Amb veu rogallosa

A vianant que se la mira

Esto es mejor que el bar

Aquí te ponen     2 litros



Carrer Batan, 25-5-24.




22


Avui no es creu en res


treu aquesta 

bossa de merda

de davant meu

this holy shit



23-5-24.




21


Quieres jugar a este jueguito?

Bueno depende

Se trata de comerte una oliva escupir el hueso y a ver a donde llegas para medir tu capacidad pulmonar

Es que me acabo de poner la metadona y no me encuentro muy fina



Campanya antitabac, Hospital de Res, 31-5-24.




20


Hola tú has fumao alguna vez?

No, nunca, de vez en cuando solo algun porrito y un poco de cocaïna



Campanya antitabac, Hospital de Res, 31-5-24.




19


Carajillo y chupito de hierbas.

Ah hoy hierba, no whisky.

Un día me acuesto con mujeres y otro día con hombres, según lo que me apetece.

Ah tú cabrón maricón.

Ya te lo he dicho, según lo que me apetece. Si no, cada día igual es muy aburrido. Y para variar, hoy me iré sin pagar.

Yo cortar huevos.

Ostia! Mañana habrá tortilla pues.



Carrer Joan Bertran 12-5-23




18


Una sensació molt estranya

Has salvat mai una vida?

És molt absurd però

[soroll de plats]

dissabte al migdia baixo a

[soroll de plats]

a fer una voldam sota casa

i mentre m’estava fumant un cigarro allí al portal

just davant hi ha un

[soroll de plats i copes]

una reixa d’aquestes de de

[sona el Salisbury d’Uriah Heep]

de clavegueram

i va sortir una rata

petita però no petita de que era una cria sinó

petita de poc corpulenta però era vella

jo no hi entenc de rates però ja es veia que era jaia

pel pelatge els bigotis i tot

i la pobra estava txutxúrria com ma mare no?

Velleta allò petiteta

[ensuma fort cap a dins]

I allí a la cantonada que sempre es paren a parlar tots els veïns i tot

comencen oooooh! ooooooh! com si

com si hagués explotat una bomba

ooooh una rata una rata!

i jo allí partint-me el cul

Vai cap allà

m’acosto una miqueta

la rata me mira

comença a jugar per allí

tots els veïns aaaaii! aaaai! qué asco qué asco!

La C. que estava allí a fora que no les aguanta

cridant per allí com una histèrica

I en sec sento que comencen 

traed un gato traed un gato!

Para matarla traed un gato!

I jo vai pensar quèèè?

Si volen anar a buscar un gat són capaços de buscar un pal

i fotre-li quatre òsties tio

Me’n vai cap allí a la rata i li fai així una patadeta

acompanyant-la pel culet

allò per dir-li marxa d’aquí

No i no em fa cas

li foto una altra i se me gira i fa UAAAAAUUU!!!

Va fer un xisclet la mala puta

que es van tirar tots enrera

Va i la puta me va mossegar la bamba

que no me va fer res la pobra

no tinc ni marca perquè no tenia ullal

ja te dic que era més jaia que mon àvia tio

[ensuma fort]

I a la tercera li fai així

l’acompanyo l’acompanyo l’acompanyo amb la pota

cap a la claveguera

me mira així i me fa AGRLAGRLGRLRGL!!!

I se’n va cap baix

i bueno vai entrar cap al bar 

i estaven tots allí així mirant 

els gilipitxis aquells

i dic no hace falta matar a nadie no?

I se’m van quedar així mirant com 

com si fos jo què sé a saber què

m’assec a la barra me demano una voldam

I va ser una sensació molt rara perquè vai pensar

realment he salvat la vida d’una rata?

[rialla palatal buconasal i esquitx de baba]



Carrer Batan, Bar Travelin, 10-4-24.




17


El teu pare va fer malament

Perquè va enganyar a ta mare

I es va follar a ta tieta

I quan em deia això

A mi em venia a la ment

Que m'he fet palles pensant en ma tieta

I ara què fai li dic

Busco un psicòleg un altre cop?



Res, 3-5-24.




16


És un rossinyol això que sona?

Han començat a cantar quan naltros hem callat

Ara em venen ganes de vindre a pintar aquí

Jo també estava pensant en escriure alguna cosa

L'aire em ressona a les orelles

Les teves passes sobre la grava

Contemples l'estany uns segons

Voreges el marge i t'atures al solet

T'asseus i et queden les cames penjant

Jo amb els dos dits cap per avall

imito les teves cames fent balancí

Tu rius i amb les cames també 

imites els meus dits fent balancí



Parc Abel Ferrater, La Selva, 4-5-24.




15


[Parlant per telèfon a la barra]:


Ande andas? 

Viajas más que el rey. 

Ay la virgen! 

Y yo con tu marihuana allí en la casa 

que te está esperando 

y llamando a gritos

y no me vienes a buscarla. 

Y qué le digo yo a la mujer?



Plaça Pedrol Rius 15-5-23.




14


Hola em dic L.

Hola

[Es donen la mà]

Busco novia, no tinc novia.

Jo tampoc, tranquil.



Aspenger amb psiconormatiu bàsic. L'Ampolla, 30-3-24.




13


Se veu que al poble no la poden veure massa.

I per qué no?

Perqué li fot al beure

I per qué es va tirar a la beguda?

A mi’m sona que’stava enamorada d'un que’stava casat i’s va morir.

No no.

Ah i allavontes per qué bevia?

Perqué tinia molta set.



L'Ampolla, 30-3-24.




12


Venia de casa 

Del xalet

Que saps que està aïllat de tot no?

Allí estàs com en un altre món

I en vindre cap a Reus

He començat a trobar-me gent

I em trobava ara un ara l'altre

I he seguit caminant

I he vist una noia

Que estava segur que la coneixia

I he anat allí com si estigués a casa meva

I li he dit ei hola somrient

I m'ha mirat així tota estranyada

Com dient què fas gilipolles

I ha marxat



Carrer Batan, 26-4-24.




11


Òstia se m'ha sobresortit la cervesa!

Però que no ho veies que no hi cabria?

Sí i a més he fet una cosa molt idiota:

Em pensava que si abocava més ràpid

buidaria l’ampolla abans d’omplir el got.



Res, 26-3-24.




10


- Sí, ja veus... eh, Manelet, tu vas estudiar filosofia, escolta, què és ser vell?

- Ser vell és en certa manera preguntar-se què és ser vell.

- Sí, però si jo no em sento vell!

- Llavors és com aquell de dretes, que és conservador, antiimmigració, antiavenços socials, antillibertat de gènere, antifeminista, però que es veu modern només perquè porta roba esportiva i li agrada la tecnologia, i no se sent de dretes!



Aiguamúrcia, 20-2-24.




9


Com que el dia 6 era festa i el dia 7 el banc no obre aquí al poble, no vaig poder pagar i em vaig endarrerir un dia. Quan vaig anar a pagar em van dir que em cobren uns diners per no pagar el rebut el dia que tocava. Que, per cert, el mes anterior l’havia pagat un dia abans, però aquí no et rebaixen el preu!



L'Espluga de Francolí, 20-3-24.




8


- Entrem en aquest bar?

- Qui hi ha dins?

- Gent com nosaltres.

- Doncs anem a un altre.



Tarragona, 30-01-24.




7


- Hola, Benvinguts al dinar! No heu portat les vostres filles?

- Eh... no... és que volien anar a dinar amb els avis i... 

- Nosaltres també teníem ganes de venir sols.



Aiguamúrcia, 20-2-24.




6


Esmorzar d’amics entre 45 i 50 anys

- Participant 1: Llavors, al final què? La ficaríeu en un glory hole o no?

- P2: Doncs no ho sé.

- P3: No ho sé.

- P4: home, no ho sé.

- P1: Si la poseu, penseu que no sabeu qui hi ha a l’altre costat.

- P2: Ja, ja.

- P3: Tens raó, però què compta: qui hi ha a l’altre costat o la qualitat del que et fan?

- P1: Sí, però la ficaríeu?

- P2: Home si m’ho dius ara, aquí, després de prendre’m un altre chartreuse, que només sortir del bar és aquí, llavors sí!

- P4: Jo no ho sé, al final és igual qui hi hagi a l’altre costat.

- P1: Llavors la ficaríeu? Heu estat mai en un?



El Catllar, 25-03-24.




5


Operari i mecànic.

Ei, tens pega d’aquesta ultra forta?

Sí, per què la necessites?

Per la dent que se’m va partir i aquesta nit tinc una cita amb una noia.

Però com vols posar-t’hi pega?

Que sí, que no puc anar així, vinga porta la pega!

Té!



Montblanc, 11-01-24.




4


Home d'uns 45 caminant s’atura en sec davant d’home assegut al banc de pedra de Misericòrdia i li ensenya l’ampolla d'aigua Veri que té a les mans


-Esto es mierda tío

Me refiero a que no es agua

Esto es del grifo tio

O no?

[Segons incòmodes esperant resposta]

-Ni idea

-Nos engañan con el agua

Nos engañan con tó


I se’n va cap a dins de l’església



Misericòrdia, 26-5-24.




3


- Ostres, he marxat del bar i no he pagat el cafè!

- Ah sí?

- Sí, crec que de la vergonya que em fa no hi tornaré!




2


- Això de la llei jo no ho entenc. L’altre dia ve un mosso i diu que s’ha comprat un cotxàs nou i li dic, doncs ja tinc on anar a passar la nit. Agafaré un coixí, rebentaré la porta i passaré allí la nit. I em diu el mosso, doncs vindrem, et posarem les manilles i cap a comissaria.

- Osti tu!

- No ho entenc, i si em poso en un pis, no em poden fotre fora!




1


- El meu marit es pensa que l’enganyo, i jo a la meva edat, ja em diràs les ganes que en puc tenir de ficar-me al llit amb algú. Ni per tot l’or del món!

- I com és que s’ho pensa?

- Perquè ell té un problema que no se li aixeca. I es pensa que com que ell no pot, me’n vaig amb un altre.




0


Un filòsof i un poeta.

Què tenen en comú un filòsof, un nen de 4 anys i un home que s’ha fet una palla? 

…???

Que tots es pregunten "per què".

Podríem afegir al poeta al costat del filòsof.

De totes formes- i és una ironia sana o malsana, això depèn- ni la Literatura ni la Filosofía serveixen per a res. Només els inútils, i per sort n'hi ha molts, li acaben trobant alguna utilitat.

Vist així, les palles tampoc serveixen per a res però sempre acabem tornant a elles.

En el teu terreny ets imbatible. Però diguem la resposta a aquesta pregunta:

Sísif tenia alguna satisfacció?

Hmmm… No perquè no es permetia parar, estava obsessionat amb pujar la pedra un i altre cop. 

T'equivoques, Filòsof. Sísif tenia una sola satisfacció: deixar anar la pedra.



Vinyols i els Arcs-Res, 15-5-24.



Altres números de Sainets de Res:

XVIII, XVII XVI, XV, XIV, XIII, XIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nº XIX

Nº XII