Nº XII

 

SAINETS DE RES 

Brossa poètica 

anònima, popular i col·lectiva


Nº XII, Desembre 2023


T'agraden els nostres poemes?
Poemes poemes... Sainets d'aquests vostres.
Ai Reus, què seria de tu sense la u, eh? Què seria?


Em dic Sainet i soc de Res de tota la vida. Des que tinc ús de raó que sempre he existit. Tinc molta barba però no m'acabo de fer gran. Porto gorra per tapar-me la vergonya. Em falten braços perquè no tinc res a fer. Vaig amb un sol peu per no ensopegar amb l'altre. Visc de l'aire, dels sons, dels comentaris casuals que feu. Els busco a saltirons per places i carrers: soc tot orelles! I aquí els teniu, us torno gratis el que gratis em doneu. Sense ànim de lucre ni de fama.

Si vols compartir per a propers números sainets que sentis pel carrer o que et surtin de forma col·lectiva i casual, envia'ls a sainetsderes@gmail.comIndica també el lloc on han sorgit per transformar la percepció dels nostres espais quotidians. 

Altres números de Sainets de Res: XIIIXIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.





29





Quan estava recollint la seva paradeta

he parlat un rato amb ell

Li he preguntat si això ho feia cada dia

I diu que cada dia no

Que cada dia fa una cosa diferent

fins que s'avorreix i s'inventa una cosa nova

I que això és lo que ha fet avui

Diu jo soc artista social

i la frase que porta al cap

se li va ocórrer ahir per la nit

mentre caminava com un borratxo per aquí

Estava fent una altra cosa 

que havia de caminar com un borratxo

i va decidir que avui faria això

A la tarda no sap què farà

Parla català amb accent anglès

i es queixa que aquí ja ningú parla català

Li pregunto d'on és vostè

I diu jo soc de la meva mare

I dic ja bueno però on ha nascut

Diu en una illa que hi plou molt

Tot lo contrari que aquí

Que ja no plou mai

Tenim una sequera que no sé què farem

Dic als turistes mireu a dalt i què veieu?

I ells diuen veiem cel blau

I jo miro a dalt i dic només veig voltors

i em diuen com voltors?

no ho entenen

I dic vostè té alguna web 

on penja els seus treballs i actuacions?

I diu jo soc tio Rot

Rot de tirar-se un rot

Així em dic jo 

Tio Rot

Sona bé no?

És el mateix en català i en anglès

I sempre estic per aquí

Si vens per aquí em veuràs

Dic doncs gràcies per la seva feina

És necessari això que fa

Jo crec que sí

Mira que gran que és la plaça

Podrien cabre un munt d'artistes socials

i en canvi estic jo sol

I ens acomiadem

i quan marxa pica al terra amb el bastó de cec

perquè la gent s'aparti

Diu si no ho faig així no et deixen passar

i llavors hem anat cap al metro de Liceu

I allí ens l'hem tornat a trobar

picant amb el bastó de cec 

i la gent apartant-se

I quan ha arribat el metro 

Li ha aixecat el braç i ha cridat

Taxiiii!!



Plaça Sant Jaume, Barcelona, 18-11-23.




28


Liiimm

perquè aquesta noia tenia dubtes

no sé si ben bé seguir la seva carrera ooo

o algo així iiii

i aquella senyora parlavaaa

super segura supeeer

eeehm d’una manera

fins i tot una mica autoritària

i li deia què fer

i li deia sí sí 

fes això que t’agradarà

i bueno

crec que moltes vegades

si algú té dubtes

és perquè no sap si li agrada

i no sap què li agrada

i que si tu li estàs dient des de fora

quan ella no ho sap des de dintre

ja em diràs tu què cony li estàs dient



Carrer Batan, 27-7-23.




27


Mira la fauna del barri

Tens aquí davant a un que està passejant

amb el cap tot desquiciat de les drogues

A la taula d’allí al costat tenim dos currantes

un camell i un propietari d’una casa de putes

A la següent taula tenim dos ángeles del infierno

un és perillós que el conec i l’altre no m’agrada

i un support d’aquests aprenents

me sembla queee hi ha qualitat aquí



Plaça Pedrol Rius, 7-8-23




26


Això és d’un company de feina seu

que treballa al restaurant iii

hi havia una taula

havien demanat diverses coses no?

i una d’elles era un plat de pop

i quan li porten a la taula

la noia que havia demanat el pop era vegetariana

i quan li van posar el plat a davant va dir

ostres que “pop” és un animal



Carrer Batan, 31-7-23




25


El tio va anar al lavabo de dones

i es va estar un munt de rato allí

i llavors va arribar una clienta per nar al lavabo

i el va veure i es va queixar a la L. 

que què feia un tio al lavabo de dones

I quan va sortir la L. li va retreure

I el tio li va començar

ah sí pues la próxima vez me voy a mear aquí en la barra

qué quieres que me mee en la barra?

Eso es lo que quieres?

I fotia cops a la barra

I li dic escolta

ja has pixat no? pos ja està no?

i el seu colega salta i me diu esto no va contigo!

t’ha dicho algo a ti? t’ha dicho algo?

me fot pam! cop de puny aquí al pit

me diu esto no va contigo

sal pa fuera sal pa fuera

Dic que si surto a fora?

ja voràs fill de puta

el tio m’esperava allà a fora

i al costat hi havien tots els farloperos del barri

i un error que vai cometre és sortir amb les ulleres

segon error la rinyonera

que m’és igual perquè me la tiro enrera

però me l’hauria d’haver tret

com que vai anar a saco 

només me vai treure la gorra i vai fer-li a un

té guarda’m això

i quan estava així el fill de puta va 

me ve i me fot beeem!

me va fotre una òssstia aquí al costat 

que em vai quedar enganxat tot el dia

Allavors ja van saltar tots els altres i el van agafar

i el de dintre que era un gilipolles

allí quiet com un estaquirot

i entre dos veïns del barri a l’altre el van tombar

i el van agafar així pel coll

jo em vaig aixecar

i me van dir qué hacemos con este

i els hi vai dir que se’n vagi

jo no li pego a ningú en aquestes condicions

i me diuen va pégate un gustazo antes

dic no no que se’n vagi

i el tio va agafar i va marxar

van marxar els dos renegant

i un del grup que feia rugby

va anar cap allà i no els va tocar

però va fotre un crit que es va sentir des de Salou

FUERAAAAAAAAAAA!!!!!!!



Plaça Pedrol Rius, 18-10-23.




24


El barri està calent

sobre el bar de la L. viu una parella 

que treballen tots dos al Carrefour

A les 2:15 de la matinada

s’han despertat sentint crits i xiscles

Es pensaven que era a la plaça

però no

era al portal

Ell ha sortit a mirar i no hi havia ningú

però hi havia un rec de sang per terra

Al primer hi ha un pis de putes



Plaça Pedrol Rius, 14-11-23.




23


No res que estava allí sota casa

fent una voldam

i al meu costat hi havien un parell de tios

eeeh que no eren quinquis ni òsties eren

així… cinquantons no? típics espanyolitos

I a la tele sortia algo del Sánchez de la investidura o no sé què

i van començar a dir-li a la tele hijo de puta que te pego un tiro

vale això me la pela

I en sec entren un parell de xavalets agafats de la mà

jovenets devien tenir uns 16 o 18 anys

i es demanen un parell de cafès amb llet

i diuen estaremos fuera

i ella els hi diu vale vale ahora os lo traigo

fa els cafès amb llet allí amb la seva madalena

se’n va cap a fora

i ella no es va enterar de res perquè es va quedar a fora

parlant amb tots els veïns que estaven allí

i a dintre el bar només ens vam quedar aquells dos i jo

i el que estava al meu costat comença

has visto estos dos maricones

me cago en la puta 

yo los mataría a todos 

así estamos

total que simplement li vai dir escolta

T’han molestat? T’han dit res?

I el fill de puta va i me salta anda mira

tu qué eres el defensor de los maricones o qué

qué pasa que eres maricón también o qué

I últimament ho fai sempre això

és el meu detall de qualitat

vai fotre l'últim trago a la voldam

i la vai estampar a la barra davant seu

pam! 

I li vai dir mirant-lo a la cara 

tu ets un gilipolles

i lo que et fa falta és un bon grapat d’òsties

i llavors ja no seràs tan campeón

i diu ah y qué 

me las vas a dar tú? 

Me lo dices aquí o me lo dices en la calle?

T’ho dic aquí i t’ho dic al carrer i on vulguis gilipolles

I li dic si vols estic al carrer

I quan ja marxava cap a fora i estava amb la mà a la porta

la típica frase d’aquests energúmens 

que es repeteixen com a lloros

el cementerio está lleno de valientes

i jo li vai fer així 🖕 i li vai dir sí 

i tots aquests valents han passat pel bar

si vols estic aquí fora

total vai sortir

em vai apalancar allí a la vidrera

em vai fumar un cigarret

aviam si el fill de puta aquell volia continuar el festival

i com que no sortia ni res me’n vai anar cap a casa



Carrer Batan, 15-11-23




22


Ay Pedro, si fueses mujer y yo fuera hombre, o tú hombre y yo mujer, otras cosas haríamos.

Pues yo sería una mujer con muy buen gusto.

Yo no. Yo sería más puta que las gallinas. Mucho más de las que hay por ahí. Ahora un ratito contigo, luego con otro, luego con el Emilio, luego con otro... Y así pasando el día.



Avinguda de Marià Fortuny, 9-11-23.




21


La meva po es españa





Treball de competència personal i social de nen de 8 anys.
Res, novembre 2023.




20


A la L., els veïns dels sainets. Els farloperos. Tot enfarlopats. Viatges al lavabo a punta pala. Abraçant-me i fent-me petons. Aquest és el fill de puta de l'Ò. El que està de cara i de peu. Ja està cridant. Marxo. No vull problemes.

Sí millor.

És una situació molt rara. Perquè fan viatges al lavabo, l'Ò. també. Ens mirem sense dir res, i la L. em mira amb cara de circumstàncies. Però no passa res ni l'estan liant. Animats i prou. De moment...

No marxaves?

Em queda un glop.

No el miris i estigues al teu rollo.

Una me l'ha pagat el gros de la foto.

Fes-me un sainet amb això. Encara me'n deus un parell.

Amplia la foto. Comencen els xupitos de Jagger.

Aqueta no és la teva festa… ves a un altre lloc abans que s'escalfin.

Ara sí que foto el camp. S'estan enganxant amb uns quinquis que han vingut.

Avui hi haurà festival.

[Al dia següent]

He estat escoltant una mica el Raw power d’Iggy Pop. Només se m'acut una definició: rocknroll en estat pur.

El primer tema és genial. S'avança 20 anys al punk hardcore de Bad religion i Nofx.

Com va la màgia negra? Algo raro per casa? Dimecres et toca explicar-me tota la merda d'aquell inútil.

Al final va haver lio al bar de la L.?

Crec que no. Estan per aquí empalmats.



Plaça Pedrol Rius, 23-9-23.




19


Ai!

Nava a plegar un bocinet d'arròs del terra

I se t'ha quedat sota l'espardenya

Ara va amb tu 



Res, 11-9-23.




18


Lo que diga la gente me suda los cojones, yo sé lo que pasó realmente. Iba todo puesto de cocaína, bebió Redbull y le pilló un subidón de golpe. A mi hermana no la tocó. A veces discutían, como todas las parejas, pero nunca le puso la mano encima. Pero el tío se volvió todo loco y arrancó el cuadro de la luz. ¿Me oyes? ¡El cuadro de la luz! Así: ¡Plam! Mira la foto nen. Mi hermana llamó a los mossos y cuando llegaron lo noquearon. Luego vino la ambulancia y le pusieron los calmantes. Pero le pusieron cuatro seguidos, se fliparon con la dosis. Esto le produjo un bajón brutal, ¿sabes? De estar arriba del todo a bajar de golpe. Pues se le paró el corazón y fuera. Luego la autopsia lo dijo todo: iba hasta el culo de coca. Le hicieron la prueba a mi hermana y estaba limpia, no se había metido nada. Esto es lo que pasó. La gente habla mucho y no sabe una mierda.



Carrer Antoni de Bofarull, 9-9-23.




17


Em passes una madalena?

Té.

Però aqueta era la teva, no n'hi ha més?

Sí però no la vull.

Fas ben fet. Perquè aqueta madalena és com fumar-te un cigarret pel cul. Perquè el cigarret va als pulmons i la madalena als intestins. I a més caduca el dia 4, dia de Sant Francesc. Significatiu?



Res, 28-9-23




16


Una taula de cinc adults i un nen d’11 anys. 

El nen crida: on son els tovallons? 

Tres adults busquen ràpidament mocadors de paper, 

el quart s'aixeca immediatament a buscar tovallons a una altra taula, 

i un altre adult somriu al nen,

i el nen, satisfet, li retorna el somriure còmplice.



29-9-23




15


- Que ràpid empassa el teu fill!

- Sí però mastega. Jo, quan era petit, no mastegava. El menjar arribava sencer a l'estómac i tenia restrenyiment. I ma mare m'havia de posar lavatives.



29-9-23




14


Al concert.

Cantant: I tell you what I know…

Nena petita: deu...

Pare: onze…



29-9-23




13


Que le den por culo. Ahora tengo que coger el coche? A la mierda. Que ande. Tiene dos patas no? Somos domingo, estoy de resaca haciendo birras y hemos pedido unas bravas y calamares. De aquí no me muevo.

Vaya como tratas a la mujer.

Escúchame: ex-mujer. Y aún gracias que le hablo. A éste niño lo he criado yo solo, mientras ella solo se preocupaba de perderse por ahí y de tener farlopa todo el día. El domingo pasado tuve que dejarlo con mi madre porque no tuvo huevos de levantarse para venir a buscarlo de la mierda que llevaba. A la una del mediodía.



Placa Pedrol Rius 17-9-23




12


Un pavo que viu damunt del mesón 

s'ha tallat les venes d'un canell 

i es vol tirar pel balcó 

6è pis

El meu carrer i passeig tallats

Els bombers estan pujant amb l’escala del camió

Els veïns s’ho miren des de la terrassa del bar

i quan els bombers aconsegueixen entrar pel balcó

i el redueixen

els veïns del bar aplaudeixen 

com en un espectacle



Carrer Antoni de Bofarull, 21-9-23.




11


Saps qui és el J tu?

El punki del gos aquell

que feia malabars, vale?

Se movia molt per les places del meu barri

El que se'n va anar un dia al bar de la C

i només feia que fer-se ralles

i li vai haver de dir que no tornis més aquí

el que sempre anava amb el R

aquell que va morir de sobredosi a la plaça de la Patacada

Bueno jo em vai ajuntar molt amb ell 

a l'època del Chaplin i bueno 

drogadicte desquiciat

I què es van barallar li va fotre una òstia

i el tio va caure malament?

No no no no eh

Una baralla

va treure la navalla

el va apunyalar

no sé exactament si va ser el J o l'altre

un que li diuen el D.

aquet no el conec jo

sé qui és però no hi he parlat mai

estaven tots dos i no sé qui ha sigut

si és que han sigut ells

Però la baralla va ser a punyalades

i si veus les notícies veuràs que la víctima va morir

bueno va vindre l'ambulància

el van portar a l'hospital i va morir al cap d'unes hores

i a les notícies posa de contusió cerebral

però això és perquè després d'haver-lo apunyalat

quan estava al terra 

amb les botes li van fotre una patejada al cap que el van deixar mort

Què dius tio però és que són

i bueno

que bèstia tio

Pos tio veient això

tampoc estic tan malament amb la meva vida

És lo que penso jo

jo cada dia que surto pel carrer

cada dia que paro en un bar a fer una voldam

mira la fauna i dic me cagon déu

sempre t'ho dic 

soc un puto gentleman colega

Sí sí sí sí almenys no he apunyalat a ningú

no li he trencat el cap a ningú amb la bota

no em busca la poli de moment

tinc les meves merdetes però bueno vai fent



Res, 3-10-23.




10


¿Quieres un consejo?

Tus consejos son una mierda.

No, va en serio. A mí me cambió la vida.

Bueno, dispara. 

¿Quieres que tu vida dé un giro de 180 grados?

Anda sorpréndeme.

Estamos bebiendo cerveza, ¿no?

Sí. ¿Y?

Pues cuenta que cada cerveza tiene 5 grados: bébete 36 cervezas y tendrás el giro de 180 grados.

Siempre serás un gilipollas.



Plaça Pedrol Rius 7-11-23




9


Travessa el carrer

Creua la porta

Bon dia

Bon dia

Un cafè?

Amb llet?

Soroll màquina cafè

Toma guapo

Gràcies

Soroll màquina cafè

Sobret de sucre cau a terra

S’ajup a recollir-lo



Bar Denver, C/ Batan, 29-8-23.




8


[Conversa per telèfon] 

Hola marichocho. ¿Está mi paquete de tabaco por aquí encima de la mesa? Vale, como te lo fumes te coso el coño. ¿Me oyes? ¿Ah sí? Espérate a que llegue. Y dile a la puta de tu hermana que me pague de una vez, que no me llega para el colegio del crío. Se va a enterar todo Reus de lo puta y cerda que es tu hermana. ¿Me oyes?



Carrer Antoni de Bofarull 8-11-23




7


Saps els farloperos tots empalmats

allí el diumenge?

Total que me’ls trobo 

i em van explicar la història 

que se’ls hi va acoplar un pavo de barna

se’n van anar de festa

i se’n van anar convidats a un pis

no de narcos sinó de merda i púrria d’allí

i es veu que allí es van enganxar amb un rumanu i un colombià

que van treure les navalles i tot

Al final no va passar res 

van tocar el dos i se’n van anar allí al Mesón

tot empalmadots

i hi havia una penya allí tio

que estaven llegint la Bíblia i cantant

i no sé què collons els hi van dir

i un d’aquells li va dir a l’A.

que és ultrasur

cállate gordo de mierda

és aquell el petitet retxontxo

i això sempre ho fa ell 

va fer gordo de mierda?

mira lo que hace un gordo de mierda

i va fer una patada a l’aire 

d’aquella com de tisoreta en vertical

i li va fotre pam!

el tio va volar nen

tota la taula per terra

i van fotre el camp d’allí

un percal de la òstia

Ara estan a la L.

no paren de fer viatges al lavabo



Carrer Batan, 15-11-23.




6


El taburet estava allí a la barra

no hi havia ningú vale m’assec 

hi ha un tio jugant a la màquina

i em diu perdona que estava yo aquí

i li dic jo no vei que estiguis aquí

estàs jugant a la màquina

i em repeteix perdona

te he dicho que estaba yo aquí

eeeh m’aixeco miro el taburet i dic

aquí no hi ha cap nom

i si hi hagués un cartell de reservat

tinc el cul petit però ho hagués notat

i em repeteix aixecant-me la veu

perdona te he dicho que estaba yo aquí!

Dic vale vale vale tranquil campió

em puc barallar per moltes coses 

però no per un taburet

total m’agafo la voldam i me’n vai a la taula

el tio encara es va estar uns bons 10 minuts

allí clan clanc clanc jugant a la màquina

em guardo l’últim glop per acomiadar-me d’ell

li dic adéu a la cambrera foto el glop i pum! 

li planto la voldam d’un cop davant seu

el miro als ulls a un pam de la seva cara 

i li dic lentament 

tu 

ets 

un 

gilipolles

i se’m va quedar mirant allí tot espantat

amb cara d’estaquirot




5


Noi gai parlant amb les seves amigues: 

- Tia el meu pare de nen em deia que era un crack.

- Un crack? Per què?

- Perquè quan tenia 10-11 anys i quedava amb algú el cap de setmana, el meu pare em preguntava: amb qui has quedat? I jo li deia: amb la Marta, la Núria, la Carla, la Sònia... tot eren noies. I mon pare em deia: molt bé, ets un crack.



Cafeteria centre de Valls.




4


Normalment divendres i dissabtes a la matinada, quan vaig a treballar em trobo borratxos que han sortit de festa. Però avui m'he trobat una parella follant al carrer.

Òstia i com ha sigut?

Doncs que follaven en una cantonada.

Doncs ara a la nit comença a fer airet, s'hauran costipat el cul. I què has fet?

Quan passava pel costat els hi he fet un somriure i els hi he dit: ànim!



Res, 4-11-23




3


No li piquis al cotxe

la mare que et va fer

que soc jo 

i ets una tossuda



Carrer Sol i Ortega, 4-11-23




2


Sabes lo que dicen, ¿no? Hay que tener una catedral y muchas iglesias. Iglesias muchas, pero una sola catedral.

Me acuerdo cuando se murió una tía mía allí en León, pues tuvimos que ir a pedir la cartilla a la parroquia. Así vamos aún. 

Y al cura de mi pueblo lo llamaban el Bienvenido. La madre que lo parió. Siempre lo veías en el bar, al Bienvenido de los cojones. 

¿Y no te acuerdas de la noticia aquella del año pasado? Un puticlub hace una cesta de navidad, como en muchos bares. Pues le tocó la cesta a un cura.

Ya me dirás qué coño hacía un cura allí.

Gentuza que no ha dado un palo al agua en su vida. Y encima puteros. 



Carrer Joan Bertran 4-11-23




1


Aquest cel si el mires bé

a través de les branques

podria ser el cel de la Xina

I en canvi 

si estiguéssim a la Xina 

diríem

Osti mira el cel d'aquí

Que diferent d'allà

És que és veritat

Aquest arbre et transporta

I amb el vent i el sol que brilla

Estic a la Xina 

però de veritat eh tio

I tu? Jo també

Aquest arbre es diu 

Mèlia Azedarach

Mèlia es diu Mèlia

Quin nom més bonic

Sembla de dona

És originari de la Xina

I a tu t'ha vingut al cap la Xina

quan hi has mirat a través

O sigui que no te n'has anat

gaire lluny del seu origen

Això és que ens hem 

compenetrat amb ell



Mas Iglésies, 5-11-23




0


[Conversa en diferit entre desconeguts sobre Sainets XI]

- Quina collita més abundant! Me n'he llegit uns quants i són ben hiperrealistes! Fes-los tots en català, ens calen sainets en aquest registre. És per on es perd la llengua.

- Doncs tinc aquest dilema. Els que són en castellà és perquè me'ls passen en castellà (som uns quants els que collim sainets). I la imatge lingüística que queda deixa el català malparat. Per això em plantejo traduir-ne alguns. O almenys traduir a un dels interlocutors i deixar l'altre en castellà, per normalitzar això de mantenir-se en la llengua pròpia.

- No entenc el dilema. L'opció que tens és traduir-los al català, que per mi perdran bastant l'essència. Perquè jo no m'imagino les conyes del bar Trànsit en català, o els del meu barri, o els de la C., que tots entenen el català però ni un el parla. Jo a la C. li parlo en català i m'entén, però ella no el parla perquè no... no li surt. O el P., aquell de la fàbrica entén perfectament el català perquè s'ha criat aquí, però és el típic que no el parla perquè segons ell li fa vergonya l'accent que té. Diu me sento parlar en català i me sento ridícul, no per la llengua catalana sinó per l'entonació que tinc. Jo realment, tu, les teves reflexions sobre la puresa dels sainets, que és una cosa que et trobes i que no... Hi ha una reflexió aquí que l'art el manipules, el fas, i per això tots diuen que fan poesia amb el prefix que volen: antipoesia, subpoesia, postpoesia... i tu dius que els sainets no són poesia perquè no estan elaborats ni construïts.

- Sí, a Sainets, X, 0.

- Doncs si tu tens aquest concepte, jo els deixaria tal com estan.

- El dilema és que, si els traduïm, traim l'essència dels sainets; i si els deixem en castellà, estem reproduint la minorització lingüística del català. Però al mateix temps, com que reflecteixen la realitat, també podrien ser una presa de consciència. Es tracta d'assumir una realitat prèvia a qualsevol posicionament polític o ideològic: i és que aquí conviuen dues llengües i que una està minoritzada respecte de l'altra. Després et pots posicionar sobre si això t'agrada o no, si t'hi conformes o no. Però el primer és prendre consciència, no dissimular aquest fet...

- Eh tio, me lo he leído. Algunos son demenciales. Mola, buena iniciativa. Me sorprende (porque últimamente estoy muy concienciado con esto) que en más de una se cita a gitanos, gitaneo, etc. Lo de la racialización lo tengo bastante presente últimamente. Que no lo digo como crítica a la publicación eh, era por compartir contigo el tema.

- Doncs sí que és veritat això que dius i jo també m'ho he plantejat alguna vegada. I potser els hauria de filtrar o esporgar una mica, per no amplificar ni potenciar aquestes actituds racialitzadores, homòfobes i fins i tot feixistes. Però per altra banda també està bé que surtin, perquè si això és el que s'ha dit... O sigui el Sainet d'alguna manera és simplement el que hi ha. Llavors... és una mica ambigu, perquè també es pot llegir com una denúncia, com una presa de consciència crítica, com dient ei mira, mira quin tipus de comentaris, mira quines bromes o mira quina manera de parlar. És el dilema, no? Quan reflecteixes el que hi ha tal com passa, doncs la realitat és crua i allí hi ha de tot. I això no significa que hi estiguis a favor. És l'ambigüetat dels sainets.



Almeria-Res-Bar Travelin, 3-11-23/ 31-10-23.



Altres números de Sainets de Res: XIIIXIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nº XVII

Nº XVI

Nº VI