Nº XIX

SAINETS DE RES 

anònims, populars i col·lectius


Nº XIX, Juliol 2024


T'agraden els nostres poemes?
Poemes poemes... Sainets d'aquests vostros.
Ai Reus, què seria de tu sense la u, eh? Què seria?


Em dic Sainet, soc de Res de Tota la Vida.
Des que tinc ús de raó que sempre he existit.
Tinc barba però no m'acabo de fer gran.
Porto una gorra per tapar-me la vergonya.
Em falten braços perquè no tinc res a fer.
Vaig amb un sol peu per a no ensopegar amb l'altre.
Visc de l'aire, de comentaris casuals.
Els busco a saltirons per places, bars, carrers.
Soc tot orelles, tot amor, i aquí els teniu!
Us torno gratis el que gratis em doneu.


SI vols col·laborar, envia els teus sainets a sainetsderes@gmail.com. Indica també el lloc on han sorgit per transformar la percepció dels nostres espais quotidians. 


Altres números de Sainets de Res:

XVIII, XVII, XVI, XV, XIV, XIII, XIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.




24

Ei hola!
Ei què tal!
Què tal com va?
Bé i tu?
Ets el marit de l’Anna oi?
Com?
El marit de l’Anna
Ostres me sembla que ens hem confós els dos
Ai sí
Jo em pensava que eres una persona i tu et pensaves que jo era una altra
Sííí el marit de l’Anna
Ostres que fort ens hem confós alhora
Ho sento eh
No no disculpa tu també i encantat d’haver-te conegut
Igualment



Camí de Tarragona, 27-6-24.




23


Òstia!

Ara t’explicaré una cosa molt cutre

Aquests pantalons que porto estan una mica esguerrats de l’entrecuix

Jo ja ho sabia això però me’ls poso igualment

perquè amb els calçotets no passa res si es veu una mica

Però resulta que m’he ficat uns calçotets que també estan esguerrats

I quan m’he assegut i he mirat

He vist que els dos esguerros coincidien 

I se’m veia la pell de l’ou

A tu no et passa que tens alguna peça una mica atrotinada 

Però te la poses igual perquè no es veu?



Res, 25-6-24.




22


Aquets dies que he estat a casa 

perquè estava molt fotut 

Un dia li vai preguntar a mon pare 

que què tal el sexe amb ma mare

I de fet jo mai he parlat amb mon pare de sexe

Perquè me l'han fet tabú

I em va dir que molt justet

Que havia d’anar amb molt de compte

Des de que li van amputar el pit



Res, 24-6-24.




21


Escolta la batucada

El soroll et treu de la normalitat

Et fa sortir de lo de cada dia

I et fa veure-ho tot com si hagués perdut sentit

Les façanes els carrers les botigues

I ara l'únic que tingués sentit fos estar aquí

Enmig del soroll

Sense que lo altre importi res

I potser això és més real



Plaça Mercadal, 24-6-24.




20


Oh que guapa

El carrer fa olor d'orxateta

En veure aquesta mare amb el seu fill

Com aquells sants que fan olor de roses 

Quan els desenterren



Raseta de Sales, 22-6-24.




19


Estava escrivint sobre les injustícies

l'absurditat de la societat

la discriminació als homosexuals

i em vaig adonar que ho feia 

amb un boli de Catar Airways i no sé

em va semblar una mica absurd.



Res, 20-6-24.




18


Carinyo la N

m'ha explicat un truc per trobar coses perdudes

per trobar el teu paper aquell que busques

Agafa un mocador de roba

Li fas tres nusos 

al principi al mig i al final

I mentre fas els nusos dius

San Onorato San Onorato 

los cojones yo te ato

Y hasta que no encuentres el papel

No te los desato

I quan trobis la cosa 

Li dones les gràcies i li deslligues els collons a l’Onorato

Diu que es pren el seu temps però al final ho trobes

Li va ensenyar la seva àvia



Carrer Astorga, 25-6-24.




17


Banyista (assenyalant l’aigua de la platja):

T’ho dic en sèrio, en sèrio en sèrio, de veritat t’ho asseguro, però que al 100%, en sèrio, que si la toques, mulla!



Juny 2024.




16


- (Cridant) Mala puta!! Sempre m’has d’estar molestant a mi! hòstia puta!- Els companys de l’oficina se’l miren amb espant. - Li dic a una mosca que m’està molestant tota l’estona!- Se’l continuen mirant. - Tranquils que no parlo sol, no estic boig!



Juny 2024.




15


Individu 1- Quina cara fa avui, el veig malament.

Individu 2 - Què va! No li passa res, jo crec que en realitat és un vividor!

Individu 1- O un patidor, és molt fina la línia divisòria entre les dues! Només el vividor pateix, només el patidor viu molt!



Juny 2024.




14


- Potser acostumes a anar a la platja de manera no planificada, sense tovallola, deixes la roba a les roques i et fiques nua a l’aigua.

- ...

- Et vaig veure un dia, jo hi era.



Juny 2024.




13


- Tinc un vestit per anar a una boda que té una obertura al mig molt gran i la meva mare em va dir: «amb aquest vestit se’t veurà el serení!»

- El serení? No ho havia sentit mai!

- Ja, jo normalment dic arran de figa o arran de gespa!



Juny 2024.




12


Individu 1: Què vols dir? Que hi ha molts problemes amb les dones?

Individu 2: Buà sí, són lo pitjor, quan les dones tenen un problema posen pel mig un munt de gent. Els paios com tu i jo, si tenim un problema l’arreglem l’un amb l’altre, ens barallarem o el que calgui però no ficarem altra gent pel mig.

Individu 1: Ah sí?



Juny 2024.




11


Individu 1: Que és això? (assenyalant una «q» al full), el símbol feminista?

Individu 2: Eh? No, no és el símbol feminista, vol dir «que». És que només he escrit la «q» però es llegeix «que», ho he escrit així per anar ràpid!

Individu 2: És el símbol feminista, jo llegiré «símbol feminista».

Individu 1: Home... No és el símbol feminista, no? Em sembla que és el símbol de dona però no el feminista!

Individu 2: Jo llegiré símbol feminista.

Individu 1: No passa res, mira, escric «que» tot sencer.

Individu 2: Mmmmmm, val...



Juny 2024.




10


Individu 1: Aquella segur que enganya el seu marit!

Individu 2: Ah sí? Tu creus, segur? Però com ho saps?

Individu 1: Perquè quan una dona és infidel, és infidel sempre. Tu i jo podem tenir un dia que la caguem, però una dona infidel ho és sempre.



Juny 2024.




9


Quines eren les vostres expectatives com a pares? Què esperàveu de la paternitat abans de saber que els vostres fills tenien discapacitat? Segurament no us esperàveu una criatura amb discapacitat! Bé, no sempre és així, l’altre dia vaig conèixer un pare que volia que el seu fill tingués síndrome de down i el fill va néixer amb síndrome de down!



Juny 2024.




8


Nena amb asperger a nena amb discapacitat intel·lectual: Jo vaig al psicòleg! Tu vas al psicòleg?

Nena amb discapacitat intel·lectual: Sííííííí (de fet no hi va).

Nena amb asperger: Que bé!! A mi m’agrada molt!! A tu també?

Nena amb discapacitat intel·lectual: Tu gronxador?

Nena amb asperger: No, no, jo ja no em gronxo, jo ja vaig passar aquesta etapa de la meva vida!



Juny 2024.




7


Dona 1: Jo no sé què pretén, però a mi m’ha arribat a saber greu, aquell judici el van plantejar fatal!

Dona 2: Ella?

Dona 1: Ella o el seu advocat.

Dona 2: Per què?

Dona 1: Per exemple, va dir que des de l’accident no tenia mitjans per accedir a la feina, que no hi havia mitjans de transport per arribar al polígon, que no podia arribar al seu lloc de treball i que ningú de l’empresa li havia posat cap facilitat per fer-ho!

Dona 2: Però això és una bona demanda!

Dona 1 : Sí, però és que el següent treballador que va sortir a declarar és l’únic dels 150 treballadors de l’empresa que va a la feina amb el bus i li van preguntar com anava a treballar i va contestar que amb bus! Va explicar totes les línies, totes les parades, totes les hores que passa el bus, el paio s’ho sabia tot dels busos!



Juny 2024.




6


Professor: Marxo, vaig a fer de professor de llatí.

Funcionari de presons: De llatí? I que explicaràs, l’imperi i la grandesa dels emperadors?

Professor: No ho sé, i traduir.

Funcionari de presons: Ja, i la superioritat dels romans i tot aquest rotllo feixista.

Professor: no, no té per què, ho puc intentar plantejar diferent.

Funcionari de presons: Sempre és el mateix, per què no expliqueu la cultura woke?

Professor: ehhmm... Sí... No hi estic en contra…



Juny 2024.




5


Individua 1- El meu home juga al Warhammer

Individu 1- Ah sí, ostres, què és això?

Individua 1- És un joc amb figuretes, que compra i pinta i ha de cuidar. Ja en té més de tres centes!

Individua 2- Ah sí? Quina cosa...!

Individua 1- Sí.

Individua 2- És un friky!

Individua 1- Bé un friky! No tant! Com ell diu, millor això que el bar!

Individu 1 – Eh?

Individua 1 – Que és molt millor fer això que anar al bar, ell m’ho diu!

Individu 1 – Aaahh... Que bé.

Individua 2– Sí? Quina sort! Quin nivell el dels paios!

Individua 1 – Què vols dir? És veritat, no? Millor això que si anés al bar!

Individua 2– Sí clar, a mi m’agrada molt tenir gats! Així que si vull tenir més gats li diré al meu home, millor això que si vaig per tot arreu fent la guarra!



Juny 2024.




4


Individu 1- L’altre dia a l’escola van fer el dia del reciclatge, anaven pel carrer recollint deixalles i després ho llençaven als contenidors, aquí a la plaça, i es van fer una foto.

Individu 2- Vaja.

Individu 1- Sí, els meus ja van dir a l’escola que no hi anaven, nosaltres ja reciclem a casa, així que els meus fills no aniran pel carrer recollint la merda dels altres... Total, per després fer la foto a la plaça no ens cal. Per fer fotetes no cal fer xorrades!



Juny 2024.




3


- A mi el que em molesta dels immigrants és que per culpa seva sorgeixen els partits d’extrema dreta!! Que se’n vagin ja i desapareguin aquests partits amb tota aquesta gent fastigosa! Fora la ultradreta, que l’únic que volen és imposar-nos una manera de veure el món única, matussera i inclinada cap als seus interessos!

- Llavors vols que facin fora els immigrants perquè no vols que hi hagi ultradreta? La teva és una manera feixista de ser d’esquerres! Però per mi els immigrants no són el problema, el problema són els emigrants! Aquests on són, eh? Jo no estic en contra dels immigrants, estic en contra dels que marxen! Quan no van els trens o quan volen privatitzar la sanitat, què? Ells pel món gaudint d’unes condicions de puta mare només perquè els ha donat la gana de marxar!! Jo fundaria un partit anti emigrants, així t’ho dic! Li posaria de nom: el PAE. Què s’han pensat aquesta gent que ha marxat, sense preguntar a ningú, sense haver obtingut cap permís o visat per marxar! qui es creuen que són? Millors que nosaltres? De manera unilateral s’aixequen un dia, pensen «aquí no m’agrada», i vinga, no passa res, «me’n vaig on em doni la gana». I després què? És una crisi i un daltabaix, entre ells hi ha gent que està patint molt, famílies dividides que mai més es parlaran. Marxen i es tornen feixistes, perquè marxar d’un país és de feixistes. I quan marxen Europa no els vol. Aquesta gent haurien de demanar per marxar, que s’estableixin uns tràmits! Que hagin de presentar un paper per poder marxar i llavors la resta de la societat, que no se’ns pot deixar a un costat com si fóssim una merda, obrim un procés perquè puguin marxar o no. D’entrada els podem retallar drets i beneficis en part de les seves activitats perquè vegin què els espera quan marxin i puguin valorar més el que tenen i sobretot podem retenir part dels seus diners perquè vegin com serà la vida en un altre país on seran nous i no tindran res. 

- Si ha de servir per acabar amb la ultradreta ja em sembla bé!

- I hi hauria d’haver un impost d’emigració.



Juny 2024.




2


- El sistema nerviós autònom es autònom, controla coses que no podem controlar conscientment. El batec del cor, el creixement de cabells, renovació de la pell, secreció de suor, les reaccions davant el perill, també les violentes… Així que no es pot controlar.... Excepte una funció que es pot mig controlar: és la respiració... És l'únic accés que déu o el que hi hagi ens ha mig donat: podem parar i respirar a poc a poc i així es pot influir en el sistema nerviós, és l'únic mitjà que tenim.



Juny 2024.




1


El otro día mi hija pequeña me preguntó qué eran los impuestos. Como no sabía cómo contárselo me comí tres cuartas partes de sus oreo. Se marchó corriendo y llorando. Pensé: vale, ya lo ha pillado. Cuando sea grande flipará.

Vaya padre estás hecho.



Carrer Joan Bertran, juny 2024.




0


Al mig hi ha la vida quotidiana

a partir d'ella surt la literatura

com una elaboració de nivell superior

I per sota de la vida i la literatura hi han els sainets

com un pas enrera

anterior a tota ficció i tota realitat


Els sainets no és poesia sobre la vida

No és literatura

És la vida tal com raja

Sense tocar-la

Sense modificar-la literàriament

Sense intervenir-la amb postulats estètics

però també sense judicis ni contextos

Posada a l’espai poètic

Perquè te la miris poèticament



Res, 24-6-24.



Altres números de Sainets de Res:

XVIII, XVII XVI, XV, XIV, XIII, XIIXI, XIXVIII, VII, VI, V, IV, III, II, I.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Nº XXI

Nº XX